säg inget negativt!

Självklart har inte alla erfarenhet från allt men nämn det inte, arbetsgivaren vet redan att du inte gjort allt som går att göra i världen. Söker du ett jobb som receptionist så behöver du inte skriva "Jag har ingen erfarenhet ifrån receptionist men jag har jobbat som .... och kan ... bla bla bla".... Säg istället "Jag har jobbat som ... och har mycket erfarenhet ifrån ...".

Alltså, berätta vad du har jobbat med och vad du har lärt dig som kan vara väsentligt för arbetsgivaren som ska ta emot ditt CV... Att du tidigare jobbat på MAX betyder att du jobbat mycket med människor och är intresserad utav service, förhoppningsvis har du lärt dig lite hur människor fungerar och du vet hur man ska tillfredsställa en gäst.

Arbetsgivaren förstår ändå att du inte jobbat som receptionist om du inte skrivit det någonstans inom dina meriter.

Lyft fram allt det goda, allt ska vara till din fördel . . .

Skriv gärna om vad du vill... var självsäker.
Jag har ibland skrivit: Jag vet att jag är rätt person för det här jobbet och hoppas att jag får en chans att visa det. Jag är den personen ni söker!  När jag läste att .... visste jag direkt att det var mig ni söker/att jag är rätt person för det!

Grejen är den. För mycket självsäkerhet kan "skrämma" arbetsgivaren och se det som för mycket bara, inte sant... Men en mening och någon mer gömd är superbra, självkänsla ska man ha och man ska våga ta för sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0