Bostadssökande

För var dag som går så känns det bättre och mer värt att hoppas. sedan 2006-02-01 har jag stått i kö i Uppsalahem och chanserna för att jag ska få en lägenhet är stor, störst är möjligheten för boende i Gottsunda där kötiden i genomsnitt är 3 år.
Pappa försöker övertala mig att köpa en bostad istället och jag håller med honom om att det är mycket bättre och mer prisvärt. Det enda jag måste är att skaffa ett "riktigt" jobb, heltid & säkert, då kan jag köpa (and I will). Men under tiden jag väntar på att få jobb så ska jag bo i en hyresrätt. Kanske köper jag en bostadsrätt nästa år någon gång. Vi får se :)
Anyway så är jag på G.
I måndags var jag oerhört nära att få en lägenhet med inflyttning 1 november, sista dagen svarade en person som stod före mig i kön. En enda person stod mellan mig & lägenheten. Ajja. Det är nog lika bra det, nu kan jag betala tillbaka mina skulder till pappa :)
Möjligheterna är stora att jag flyttar till Eriksberg i december. Men jag vill inte hoppas för mycket då det mesta är oklart kring det fallet.

För Uppsalabor kan jag tipsa om Uppsalahem.se visserligen är köteiderna långa, men ställ er i kö tidigt så är ni framme när er tid är kommen. Annars brukar det finnas på blocket.se men då bedömmer den nuvarande hyresgästen vem han/hon vill hyra ut till.
http://www.jagvillhabostad.nu/index.php?pid=92&sid=1#faq1_0 finns fler bostadstips, gäller för hela Sverige (välj stad på vänster spalt). Kom ihåg att leta bostad om ni ska studera i en annan stad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0