Svartjobb

Alltså. Jag jobbar för att må bra. det är min flykt. Jag jobbar för att ha råd att leva, bo, försörja mig.

Om jag bara ska se på mig nu så skulle jag absolut kunna jobba svart, why not. Jag får min undanflykt och jag får pengar. Men i det hela långa, om man ska at hänsyn till alla, omgivningen, staten, jag själv i framtiden.. då är det INTE okej med svartjobb.

Och nu är det faktist så att ingen är ensam, man ska inte tänka bara på sig själv just nu!!!

Jag har jobbat svart, I have, men jag tänkte inte framåt då, jag var "liten" och levde för stunden, behövde pengar för skit bara. Men när jag satte mig ner och tänkte efter, no no no no.
Det kommer bli kalabalik i systemet!!! Allt går sönder, alla dör!!!
hehe, skämt åt sidan, det här är allvar.


Slutsats: Jobba INTE svart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0