Mitt arbetsliv


Jag är nära körkortet och på väg att flytta (inom snar framtid).

Vad gäller min arbetssituation så är jag både nöjd och missnöjd.
Sedan drygt 3 år tillbaka jobbar jag på Max Hamburgarrestaurang, även om jag flera gånger påstått att jag jobbat mitt sista arbetspass så har jag efter varje gång gått tillbaka till jobbet. Why not? Om jag ändå inte gör något så kan jag lika gärna jobba. Lite mer än ett år har jag jobbat som kassapersonal, dessförinnan jobbade jag i serveringen.
Jag jobbar även som garderobspersonal, eller garderobiär som det så fint kallas, i nattklubben Slottsbackens restaurang & festvåning AB här i Uppsala, mer känt under namnet  Birger Jarl Kök & Bar.
Sorterar post gör jag också på postterminalen här i Uppsala, ägt av Posten AB. Jag blev anställd där 1 september och jobbar 3 vardagar i veckan. Innan jag blev anställd där jobbade jag som julkortssorterare  under julen 2 vintrar i rad.

Jag hade ett slitsamt år när jag började 3:an i gymnasiet. Jag skulle komplettera garderoben på BJ med kassan på Max med en hektisk vinter på posten och skolan. Men jag trivdes och jag mådde väldigt bra utav att jobba. Om det inte vore för jobbet skulle jag mått psykiskt dåligt. Jag ser jobbet som en räddning och flykt undan verkligheten samtidigt som jobbet är min verklighet.

Andra anställningar jag har haft under kortare perioder är telefonförsäljning både för Aros Socks AB & ProVocie och ett lokalvårdarjobb (städade en större lokal - lekis/förskola).
Jag har även jobbat i en (2) restauranger som servitris, diskplock, kassamedarbetare.. Dock hade jag ingen anställning och det blev väldigt kortvarigt pga. sämre arb.förhållanden.

När jag var mindre, väldigt liten hade min pappa en kiosk (mindre livsmedelsbutik). redan som 10-åring stod jag bakom kassan och gjorde det man enligt lagen inte får om man är minderårig (sälja tobak). Jag hjälpte till med kontorsarbetet (redan som skitunge var jag intresserad av datorer), hjälpte till med kassan, räknade varor, beställde & köpte varor. Redan då var jag älskad av kunderna, de var våra gäster, redan då visste jag vad försäljning går ut på; att tjäna pengar genom att ge kunden det de vill och lite till.

Med glimten i ögat vet jag hur service går till, vad det går ut på.

Just nu är jag en arbetande arbetssökande och ni ska få följa med mig på min väg till jobbet med stort J.
"först går man i skola hela tiden, sedan ska man jobba hela livet. När man börjar varva ner så ska man dö."

Min största dröm är att jobba som polis och det har det länge varit. Innan jag börjar jobba som polis (plugga på polishögskolan) ska jag jobba inom serviceyrket på något sätt, som försäljare av något slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0